|
slagwerkwereld.com » forum
Slagwerkpraat op Slagwerkwereld Forum » Vragen aan slagwerkwereld » Gehoorbescherming
[nieuw bericht in Vragen aan slagwerkwereld] [reageer op Gehoorbescherming]
Gehoorbescherming geplaatst door: Jeroen T op: 17-02-2006 om: 14:32:09 | bekeken: 3300 |
 |
Sinds ik 12 jaar geleden begon met drummen, heb ik altijd met gehoorbescherming gespeeld. Zowel met de Alpine doppen als met een gehoorbeschermer uit de bouw. Nu wil ik echter op maat gemaakte muzikantendoppen, en het liefst met ingebouwde speakertjes, daar ik met de band veel gebruik maak van een SPD-Sample machine en je op het podium niet altijd verzekerd bent van een goede monitor. Weet iemand een adres waar ik deze oordoppen met ingebouwde speakertjes kan aanschaffen? |
[nieuw bericht in Vragen aan slagwerkwereld] [reageer op Gehoorbescherming] |
| 1 | totaal pagina's: 1 | totaal resultaten: 4 |
| Reacties op Gehoorbescherming: 4 |
 |
 |
Admin II geplaatst op: 23-02-2006 om: 22:45:30
Heel verstandig om met gehoorbescherming te spelen! Veel drummers realiseren zich niet dat schade aan je oren onherstelbaar is.
Wat jij bedoelt is een in-ear monitor systeem: op maat gemaakte oordoppen met ingebouwde speakertjes, al dan niet draadloos. Die zijn er van verschillende merken (o.a. Ultimate Ears, Sensaphonics, Westone, Fischer en HearSafe). Waar je die het best op maat kunt laten maken, hang af van waar je woont. Je kunt meestal terecht in winkels die ook gehoorapparaten verkopen (bijv BeterHoren) en sommige grotere muziekwinkels. En anders vind je via internet vast een adres bij jouw in de buurt.
|
[nieuw bericht in Vragen aan slagwerkwereld] [reageer op Gehoorbescherming]  |
 |
 |
geplaatst op: 07-08-2006 om: 21:52:19
Ik ben 14, en drum nu 3 jaar. Ook ik drum altijd met oordoppen uit de bouw. Maar nu is mijn vraag of het wel nodig is om aangepaste oordoppen aan te schaffen op mijn leeftijd. Ik zit niet in een band, en drum alleen privé. Ik speel wel enkel snare, 3 repetitie's in de week. Maar kunt u mij adviseren over het gebruik en aanschaf van gehoorbescherming?
Groeten,
Jaimy
|
[ wijzig reactie ] [nieuw bericht in Vragen aan slagwerkwereld] [reageer op Gehoorbescherming]  |
 |
Danny Koning geplaatst op: 10-10-2006 om: 17:02:48
ik denk dat als je 14 bent je beter de oorbescherming kan gebruiken die je nu hebt.
je groeit nog of je moet bakken met geld hebben dan kan je het doen maar over het algemeen kosten oordoppen gemiddeld 160 euro.
ik weet wel dat je bij hans anders oordoppen kan laten aan meten voor een beter bedrag:
harde doppen voor 65,-euro
zachte doppen voor 95,- euro
gr
danny
|
 |
bjorn hoogenboom geplaatst op: 14-03-2008 om: 18:53:53
ik ben 12 en ik drum nu ongeveer 2 jaar.
in het begin begon ik zonder oordoppen maar dat was niet te doen.
Nu speel ik met die zachte oordopjes die je indrukt en die in je oren weer uitzetten, maar ik blijf last houden.
wat kan ik het beste doen want op maar gemaakte oordoppen kosten veel en ik ben nog niet uitgegroeid?
|
| 1 | totaal pagina's: 1 | totaal resultaten: 4 |
|